*truut truut truut*
nada dering telefon nokia 3310 gua berbunyi,,mana mampu nak beli iphone atau black berry macam lu orang..gua angkat dan terdengar suara gadis manis dihujung talian..
"helo saya dari maxis centre..bla..bla..bla..bla.." panjang lebar sesi perkenalan gua dengan awek maxis tersebut..biasalah bila nama dah popular macam-macam orang call minta jadi duta.
"owh,saya tak boleh call out tapi kene cas apa kes??saya nak terminate nombor itu.." jawab gua dengan tenang dan ringkas.."bla..bla..bla..bla..bla.." macam biasalah operator ni mentang-mentang gua tak nampak dia naik suara tinggi..
gua dengan tenang bersuara lagi "saya bayar untuk bulan ni ja..yang kene cas bulan lepas saya malas bayar.."
operator betah cakap gua lagi "encik shahrul,,dalam dunia ni mana ada benda free..encik kene ingat tu.."
*****
gua menarik nafas sedalam yang mungkin agar tidak tergoda mahupun tertewas dengan suara halus gadis maxis berkenaan..
"setahu saya ada,,dulu kerajaan nak bagi kondom free bagi mencegah penyakit HIV merebak meluas dikalangan rakyat malaysia.." jawab gua dengan penuh berilmiah dan adab sopannya..
*tuuut tuuut tuuut* talian dimatikan secara tiba-tiba..
mungkin kredit gadis maxis tu kehabisan kot?