Saturday, May 28, 2011

#8 Kisah Yang Sebenarnya..

gua start berblogging pada pertengahan bulan september atas nasihat seorang teman rapat gua, dia banyak membaca entri pendek gua di laman web sosial yang semakin dilupai oleh orang ramai yang iaitu myspace..lalu dia memberikan cadangan untuk memula penulisan dengan sebuah blogspot, ternyata ianya memberikan satu keseronokan pada gua untuk terus menulis.

okey, gua berterus terang lah..sebenarnya gua start menulis lepas gua putus cinta..ternyata penulisan blog banyak membantu gua untuk pulih dari panah asmara yang cukup jahanam dan pada zaman itu gua menjadi sangat seronok menulis kerana idea datang mencurah-curah. malam semalam gua melihat entri gua yang lama-lama. gua terkejut macam mana gua boleh menulis sampai macam tu sekali. selepas diselidik dan dikaji gua percaya kerana putus cinta mengajar gua untuk menaipkan sebuah coretah hati menggunakkan papan kekunci.

semenjak dua menjak ni, mood gua untuk menulis datang cuma idea untuk menulis sudah tidak sebanyak dan tidak sekreatif dulu.. bila taip sikit gua padam balik, adjas ayat itu ini dan akhirnya save draft kemudian delete apa yang gua tulis..selepas dikaji selama beberapa hari, akhirnya gua jumpa penyelesaian yang terbaik..mungkin gua memerlukan cinta baru untuk diputus agar penulisan diblog ini tidak mati lagi..

cukup kreatif juga idea penulisan gua pagi ni walaupun tanpa semangat putus cinta..heh!

4 comments:

Syahrul Fitri said...

eleh, sekarang dilamun cinta la tu.

qlah said...

hehe . setiap yg berlaku , ada hikmahnye XD

Anonymous said...

bila nak wat entri pasal aku?kehkehkeh

sharamli said...

eleh!