Friday, July 19, 2013

Curious Case of ........

semalam gua ke kedai buku terkemuka di pusat beli belah alamanda untuk membeli bahan bacaan yang dapat dihadam dengan mudah ketika menahan lapar di siang hari pada bulan ramadhan ini. kelihatan sana sini makwe berdiri di sudut majalah masakan. gua syak dorang nak belajar buat pavlova tak pun durian crepe sebagai hidangan raya nanti. 

kelihatan juga dua tiga orang lelaki sedang membaca majalah fitness sebagai persiapan untuk aksi malam jumaat mungkin? selesai memilih tiga naskah buku yang sesuai, gua terus ke kaunter untuk membuat bayaran.

*teeett teeett teeett*

"semuanya RM58.80 saja" 

gua mengeluarkan wang yang secukupnya bagi mengelakkan baki tak dipulangkan semula. kah kah kah macam buat bayaran naik bas intrakota pula. okey gua bagi wang ke juruwang tersebut.

"adik takde kad siswa ke? boleh dapat diskaun ni"

gua tersenyum sendirian.


************************************


sekarang gua tengah taip surat berhenti kerja kerana gua terasa terlalu muda untuk berkerja.



No comments: