Sunday, December 12, 2010

Kenduri Kahwin

sempena dengan cuti sekolah ni, gua lihat ramai ibu bapa lebih gemar melangsungkan perkahwinan anak bujang atau anak dara mereka dari pergi berjalan-jalan makan angin diluar negara mahupun dalam negara..sekaligus ia meningkatkan kadar pertumbuhan kelahiran baru pada tahun depan yang dijangkakan naik sebanyak 5% dari tahun-tahun yang sebelumnya..

dengan adanya majlis kenduri kahwin setiap munggu, ia sedikit sebanyak mengurangkan kos perbelanjaan di hujung minggu bagi penduduk yang duduk berhampiran dengan rumah kenduri..disamping itu ia juga dapat mengeratkan silaturrahim antara keluarga kedua-dua pengatin.malah ia memupuk semangat kerjasama antara tuan rumah pengatin dengan penduduk sekitar.

saya harap minggu depan ada lagi..boleh makan pree lagi..hek hek hek :p

8 comments:

sharamli said...

0rang gem0k memang la suka makan

•ѕуựнαđα• said...

minggu depan jiran aku pulak nak kawen. jempot la datang.

Paan Ovrtd said...

syaitan

faiq said...

ape sharamli ckp itu btol

Kuwe said...

kenduri kawin juga lebih sinonim dengan anak dara dan bujang tadi. kerana apa. kalau tak bujang nak kenduri kawin. tu dia buat kat siam.

faiq said...

psl frenly tahun depan kite bncg..skrg ni cuti...gua pun nk tgk lu mcm messi ke x... :)

enyheartsdiamond said...

tahun depan, u pny kenduri k :p

takky said...

kenduri kawin dpt jimatkan duet poket penduduk umah sewa dgn makan free...
hihihihihii...
(jimat duet aku law dpt makan free ari2)