Tuesday, March 1, 2011

#2 kisah bola

12 tahun lalu, aku cuma seorang kanak-kanak yang sedang mengejar cita-cita untuk menjadi pemain bola sepak profesional.. aku mula mengenali dunia bola sepak pada usia 6 tahun dimana ayah membawa aku ke suatu kejohanan bola sertainya, semenjak itu minat aku terhadap dunia bola sepak semakin mendalam.. pantang celik mata sahaja aku pasti akan mencari bola terlebih dahulu daripada mencari makanan di meja makan. bila dapat jumpa bola aku terus menyepaknya ke dinding di kawasan rumah, hinggakan mak memarahi aku kerana dinding rumah sudah berubah cat berbentuk tak ubah seperti bentuk bulat bola.

12 tahun pun telah berlalu, cita-cita aku sekarang untuk menjadi seorang jurutera awam yang berjaya. cita-cita aku dulu hanya tinggal dalam kenangan sahaja, walaupun dalam kenangan aku jadikan ia sebagai hobi sampingan aku pada ketika ini. walau sibuk macam mana pun dalam tugasan sebagai seorang pelajar, bola sepak sentiasa ada dalam diari dalam kehidupan aku. sehari tidak menyepak bola aku rasakan kehidupan aku seperti tidak lengkap dalam putaran 24 jam pada masa dunia walaupun telah dimarahi lagi oleh mak supaya menumpukan perhatian dalam pelajaran.

alangkah indahnya kalau aku pemain bola..hahaha!

1 comment:

sharamli said...

macam pelik je entri ni