Thursday, June 9, 2011

#13 Kartun Malaysia Yang Dilupakan Oleh Kanak-Kanak

gua menulis kerana gua terkenangkan zaman waktu kecil gua..gua rasa sedih kerana kartun-kartun pada zaman gua telah banyak dihentikan tayangannya dengan alasan tidak maju atau mengikut trend..

1) Usop Sontorian

mengisah 6 orang sahabat iaitu usop, singh, abu, ah kim, vellu dan dol yang gemar bersuka ria di waktu lapang. hobi mereka adalah suka mandi sungai..kalau kita lihat sebenarnya watak 1Malaysia dah lama wujud dalam siri animasi cuma baru sekarang ia dihebah-hebahkan.

2) Keluang Man

mengisahkan borhan dan samad, orang gila yang menjadi penghuni setia di dalam hospital bahagia tampoi pada sebelah siang. pada waktu malam mereka adalah adiwira yang menyelamatkan dunia dari terus dikuasai oleh anasir jahat tetapi kerja mulia mereka selalu saja dipertikaikan oleh inspektor shahab..

3) Anak-anak Sidek

kisah tentang jaguh badminton negara pada waktu kecil, kegarangan haji sidek yang sentiasa menjadi igauan ngeri buat bun,alan dan aman dalam mendisplinkan mereka.. si ajib yang sentiasa menjadi kesayangan haji sidek dan si rashid si kecil yang selalu bergaduh dengan aman kerana berebutkan botol susu.


gua malas nak ulas semua, kalau lu orang rasa lu orang nak tengok lu orang search saja di youtube..cuma yang gua sedih sekarang, adik sepupu gua yang kecil-kecil banyak layan kartun ben 10,sponge bob dan kartun disney yang lain..

rugi betul mereka tak kenal usop sontorian.

7 comments:

FaizalSulaiman said...

kartun dulu best. walaupun nampak motion dia amatur, tp tetap seronok utk ditengok.

takky said...

suke tgk kluang man...
last episod yg aku tgk...
kluang man dh kua spital n dh ade awek...

iQa~ said...

aku suka gila ngn usop sontorian n Anak2 sidek...best gila...

♥ Kasut Pink ♥ said...

usop tu muka lebih kurang lu je bro..kuang3

sharamli said...

syasya said...

mane ade dilupakan..huhuhu ingat lg tau.. suke sume cite cite katun ni!!!

Ray Ban said...

Many thanks for your wonderful web site Ray Ban. There are a lot of great photos. Maintain sharing this kind of ideas from the upcoming also RayBan. This was essentially what I was hunting for, and I am glad to came right here Ray Ban 3025 Aviators! Thanks for sharing the such information and facts with us .