Saturday, September 24, 2011

#34 Sajak Sahabat

ku deklamasikan sajak ini buat sahabatku yang bakal bergraduasi pada esok hari.

sahabat,
aku ingin menyusun sepuluh jari,
memohon ampun dan maaf selama perkenalan 4 tahun kita ini,
jika diri ini pernah meninggalkan kesan luka pada hati kecilmu,

sahabat
hari ini adalah hari yang penuh warna-warni dalam kehidupanmu,
maafkan diri ini kerana tidak dapat meraikan kenangan ini bersamamu,
kerana diri ini belum masih mencukupi untuk apa yang dikehendaki.

sahabat,
selepas hari ini mungkin kamu kembali sibuk tugasan sehari,
mungkin ini pertemuan terakhir kita untuk kali ini,
cuma beberapa gambar memori yang masihku simpan rapi di dalam komputer peribadi,
untuk diceritakan bila kita berjumpa lagi.

sahabat,
untuk penghabisan sajak ini,
aku ingin mengucapkan selamat meraikan hari graduasi!









p/s: pertama kali sajak memang begini. ayat serba-serba tidak menjadi, tapi ia terbit dari keikhlasan di hati. kepada kamu dan kamu, ya! kamu juga. kamu adalah sahabat yang terbaik pernah saya jumpa di muka bumi ini. semoga kita bertemu lagi! =)

3 comments:

Anonymous said...

ok..nanti ko kawen..kita jumpa lagi..jangan lupa pos kad kawen kat aku..

Huzaifa Zahri said...

gonna miss u buddy..
lupa gua,gua tendang lu..

Adam Mikhail said...

insyaAllah semua :)